sobota, 3 września 2016

ALL MY FRIENDS ARE HEATHENS

Ostatnio ktoś bardzo bliski powiedział mi, że powinnam zacząć weryfikować przyjaciół.

Co to znaczy weryfikować? Sprawdzać przydatność, prawdziwość lub prawidłowość czegoś.
Brzmi dość dziwnie, ale zaraz wszystko wyjaśnię.

Przyjacielem nazywamy kogoś komu w 100% ufamy, czujemy się przy tej osobie naturalnie, swobodnie, spędzamy z nią miło czas oraz dostajemy od niej poczucie wsparcia i bezpieczeństwa.
Niektórzy mają tylko jednego, najlepszego przyjaciela, a jeszcze inni dziesięciu bardzo zaufanych przyjaciół.

No więc jak sprawdzić czy przyjaciel naprawdę jest PRZYJACIELEM?

1. Zaufanie

''Tylko pamiętaj nie mów nikomu'' ... taa... ile razy to wszyscy słyszeliśmy?
Albo sami tak mówiliśmy w nadziei, że naprawdę tak będzie?
Jeśli Twój ''przyjaciel'' nie umie trzymać języka za zębami, wygadał się już  pięć razy i piąty raz Cię przeprasza to zastanów się czy naprawdę możesz mu ufać.


2. Szczerość

Pytasz się go/ją o radę jeśli chodzi o związek, szkołę czy nową koszulkę. Każda z opinii na temat tych rzeczy jest dla Ciebie ważna i chcesz znać prawdę. Jeśli skłamie lub coś przeskrobie oczekujesz, że przeprosi, przyzna się i powie prawdę. Jeśli będzie działo się coś złego dobrze by było jeśli od razu, szczerze wszystko Ci powiedział. Twój ''przyjaciel'' owija w bawełnę, miesza się w tym co mówi, a co gorsze nie jest pewny tego co mówi? Wyczuwasz, że Cię okłamuję i dodatkowo masz na to dowody? Zastanów się czy ''szczery'' to odpowiedni przymiotnik dla Twojego ''przyjaciela''.

3. Wampir emocjonalny

Twoja przyjaciółka/przyjaciel dzwoni do Ciebie zwierza się ze swoich problemów, opowiadając je przez godzinę ze szczegółami, a na koniec rozmowy nawet nie podziękuje za poświęcony czas i nie zapyta się jak u Ciebie? Dołuje Cię swoimi zmartwieniami, a na Twoje ''będzie dobrze'' denerwuje się i mówi, że ZDECYDOWANIE NIE BĘDZIE DOBRZE? 
Zastanów się czy masz czas i siłę na takie rzeczy.

4. Co dwie twarze to nie jedna.

Dwulicowość? Ajć. 
Przy Tobie prawi Ci komplementy, obgaduje innych i przy co drugim zdaniu zaznacza jaka to jesteś cudowna/y? Na drugi dzień dowiadujesz się kilku niemiłych rzeczy od osoby, która kilka godzin temu została obrażona na wszystkie możliwe sposoby przez Twojego przyjaciela? 
Fałszywość to raczej negatywna cecha, prawda?

5. Zazdrość

Na tle na profilu masz kogoś innego niż jego/nią? Ostatnio dodajesz troszkę więcej zdjęć z inną osobą?  Od razu jest obraza i AHA KROPKA?
W przyjaźni ważne jest, żeby móc czuć się swobodnie i móc spędzać czas również z innym znajomymi. Jedno zdjęcie czy spotkanie więcej nie świadczy o większej czy mniejszej przyjaźni.

6. Elastyczność

Jeśli coś się dzieje to zawsze musisz przyjeżdżać do niej/ do niego? Chodzicie tylko tam gdzie on/ona chce? Zamawiacie taką kawę jaką ona/on chce? 
Czasami warto pójść na kompromis i zastanowić się czy nie milej by było jakby tym razem pozwoliłbyś wybrać miejsce/godzinę czy napój tej drugiej osobie. 

7. Duch

Twój przyjaciel nagle zniknął i się do Ciebie nie odzywa? Na Twoje hej co tam? odpowiada tylko nie mogę teraz rozmawiać i znika na kolejny tydzień? Dowiadujesz się mniej więcej o co chodzi od innych znajomych, ale Twój ''przyjaciel'' wciąż nie daje znaku życia?
Jeśli Twój przyjaciel obraził się za jakąś głupotę i nie chce nawet na spokojnie tego wyjaśnić i ratować czy przyjaźni to raczej nie jest znak, że mu zależy.

Siódemka to szczęśliwa liczba dlatego na tym punkcie poprzestaniemy.

Pomyślcie teraz o wszystkich swoich starych i obecnych przyjaźniach. Zastanówcie się co chcielibyście w nich zmienić, co zostawić. Może macie teraz ochotę podziękować jakiemuś przyjacielowi za to, że po prostu jest?
Napiszcie mu to teraz.

W między czasie posłuchajcie tej piosenki 

https://www.youtube.com/watch?v=UprcpdwuwCg

oraz obejrzyjcie sesję z moją przyjaciółką Olą, o której niedługo pojawi się post na blogu.






Zapraszam również na bloga Oli, która dopiero zaczyna i liczy na waszą aktywność
http://olafeek.blogspot.com/










































Czekam na wasze opinie w komentarzach. Możecie napisać coś o waszych znajomych, bliskich. 


30  TYSIĘCY WYŚWIETLEŃ = KONKURS

DO WYGRANIA NAGRODY RZECZOWE I NIE TYLKO



6 komentarzy:

  1. Zuzia (mam nadzieje że mogę tak pisać) trafnie opisałaś wszystkie punkty ale zdarzają się wyjątki od nich
    1 niekiedy są rzeczy które powinniśmy wiedzieć tylko i wyłącznie my takie sekrety, które nie powinny wyjść na światło dzienne
    2 Zdarza się że przyjaciele są z nami nie szczerzy bo tak jest wygodniej po prostu... w sytuacji w której przyjaciel zapyta co tam u ciebie? a ty odpowiesz że nic ciekawego jest to widoczne mam przyjaciela od 10 lat znam go na wylot i jeśli piszę mi takie coś to wiem że jest coś nie tak, ale nie pytam co bo wiem że nie lubi gdy to robię. zwyczajnie to szanuje a także potrafię odróżnić kiedy to robi to z wygody a kiedy mu się nie chcę.
    3 Nie spotkałem się z tego typem sytuacji jeśli chodzi o przyjaciela. Adrian bo tak ma na imię kontaktuje się praktycznie tylko w rzeczywistości i ja również uważam że tak jest lepiej wygodniej przyjemniej lubię jego towarzystwo i nawet jeśli miałby mi 1h gadać to czym jest jedna godzina wobec tylu letniej przyjaźni...?
    4 Z tym również się nie spotkałem on jest zbyt prosty żeby mieć dwa oblicza Adrian to Adrian (myślę że ty jako że patrzysz na przyjaźń z kobiecej perspektywy widzisz ją nie co inaczej) jako że moja szczęśliwa liczba to 4 to skończę ten komentarz ogólnie to starałem się odnieść do tego co napisałaś nie wiem czy jest składne pisanie dłuższych wypowiedzi nie należy do moich mocnych stron :c Pozdrawiam Norbert może kojarzysz... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że odniosłeś się do tych punktów i tak szczegółowo wszystko opisałeś. Ważne jest dla mnie, żeby moi czytelnicy potrafili dodać coś od siebie i wdać się ze mną w ''dyskusje''. Zgodzę się z Tobą w 100% , że damska, a męska przyjaźń to kompletnie dwie inne rzeczy, dlatego starałam się te punkty jak najbardziej uogólnić. Super, że masz takiego przyjaciela, dlatego pozdrawiam i Ciebie i jego :D

      Usuń
  2. oj Zuziu chyba czekałam na taki wpis i "instruktaż". Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad wszystkim co mnie otacza, zadaje sobie pytania po co...się starasz?, to robisz? dlaczego boisz się zmian? no i tak dalej (wiem, że to pusto brzmi ale to wszystko na serioXD). Chce Ci podziękować za te słowa, dałaś mi bardzo dużo do myślenia. Pozdrawiam i miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju jest mi bardzo miło! <3 Dziękuję bardzo i też pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za tego posta :) Szczerze powiedziawszy to ok. rok temu miałam mnóstwo "przyjaciół", a miesiąc później wszyscy rzucili mnie daleko gdzieś bo "już nie pasowałam". Przez wiele tygodni siedziałam sama z książką, potem znalazłam nie tyle przyjaciół co koleżanki. A jedna z tych poprzednich dziewczyn pewnego dnia przyszła jakby nigdy nic i zaczęła ze mną gadać. Spławiłam ją. Teraz mam naprawdę fajnych znajomych i nie żałuję że tamte mnie wtedy odrzuciły nawet im za to podziękowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak ciepło reagujecie! Uważam, że jest to ważny temat, ostatnio sama dużo jeszcze nad nim myślę i może powrócę do niego w kolejnych postach.
      Pamiętaj, żeby nigdy nie ''dopasowywać'' się do innych tylko zawsze być sobą. Buziaki!

      Usuń