czwartek, 6 września 2018

BACK TO SCHOOL

Temat męczony co roku, ale mam wrażenie, że za każdym razem można go omówić w inny sposób. 
Tym razem przedstawię Wam moje 10 rad dotyczących szkoły, omówię 10 stanów depresyjnych, które dopadają nas po powrocie z wakacji oraz odpowiem na 20 pytań z serii BACK TO SCHOOL.

Zaczynamy:)


Jak więc przetrwać najbliższy rok szkolny?

1. Zainwestuj w porządny kalendarz

Możesz go zrobić i ozdobić samemu, bądź kupić gotowiec ( wszystkie supermarkety, sieciówki oraz strony online taki oferują). Dzięki niemu nie zapomnisz o pracach domowych, kartkówkach, sprawdzianach czy ważnych spotkaniach. Jest to też dobry sposób na zaplanowanie swojej pracy oraz lepszą organizację czasu, którą wszyscy obiecujemy sobie rok w rok.


2. Stwórz tzw. ''tablicę marzeń''

Najlepiej nad biurkiem, ale może też być nad łóżkiem, bądź w miejscu, na które najczęściej patrzysz. Tablica marzeń powinna być kolorowa, dodawać Ci energii i wywoływać same pozytywne emocje. Przyklej na niej swoje cele, marzenia, ale też pamiątki i wspomnienia z wakacji. Wspólne zdjęcia  z przyjaciółmi, bilety z koncertów, magnesy z pięknych, wakacyjnych miejsc. Warto też zrobić na niej miejsce z planami na najbliższe tygodnie.


3. Daj się ponieść na szkolnych zakupach

Nie kupuj pierwszych lepszych zeszytów i zwykłych długopisów. Każda ładna, wartościowa rzecz będzie zachęcać do korzystania z niej oraz nauki :)  O wiele lepiej robi się notatki w zeszycie z ulubionym zespołem, długopisem pachnącym ciastem brownie ( tak tak, możecie taki kupić w Carrefour).



4. Śniadanie z najlepszym przyjacielem

Jeśli nie możecie spotkać się przed szkołą na szybką kawę i ciastko to raz w tygodniu zróbcie sobie wzajemnie śniadanie. Zmotywuje do wstania z łóżka troszkę wcześniej niż zwykle oraz umili czas w szkole. A nic tak nie cieszy, jak brzuszek pełen smacznych rzeczy.


5. Szafka

Jeśli takową w szkole posiadasz, to świetnie! Ozdób ją, powieś plan lekcji, przyczep motywujące i inspirujące cytaty bądź teksty piosenek. Może podczas zmiany obuwia, dostaniesz natchnienia na nowe opowiadanie?


6. Karteczki samoprzylepne

Nie ma nic lepszego. I koniec kropka. Obklej nimi wszystko co możesz, łącznie ze swoim pokojem. Sprawdzony sposób na szybką i łatwą naukę oraz po prostu życie. 


7. GRATIS

Weź udział w jakimś ciekawym projekcie, zapisz się na dodatkowe zajęcia, zacznij robić coś czego nigdy nie miałeś okazji spróbować. Często z lenistwa nie korzystamy z bardzo wartościowych spotkań czy wydarzeń. Rozejrzyj się, bo w szkole czają się plakaty z genialnymi plakatami.

ps ja dzięki takiemu plakatowi znalazłam miłość, dostaję regularnie propozycje do zagrania w filmach, dostałam się na warsztaty aktorskie oraz dostałam stypendium, więc WARTO


8. Medytuj

Polecam apkę Prana Breath. Uspokaja, wycisza, pozwala znaleźć energię i koncentrację plus lepiej się śpi!


9. 44 zadania

Na każdy dzień. Do wykonania w szkole. Zrób swojemu przyjacielowi i poproś o to samo. Może być matematyczne, a może to być np. zadanie polegające na zawarciu danego dnia nowej znajomości. Kto z Was przyjmuje wyzwanie?


ps kto w komentarzu napisze w jakiej lekturze pojawia się liczba 44 i o co z nią chodzi, otrzyma ode mnie nagrodę niespodziankę :)))

10. Zaprzyjaźnij się z nauczycielem

Uwierzcie, że nie ma nic lepszego niż posiadanie kontaktu z własnym autorytetem na wyciągnięcie ręki.Korzystajcie z takiej relacji ile wlezie, pytajcie o zajęcia dodatkowe, a może nawet kontakt mailowy. 

A co jeśli po wakacjach dopadł Was tzw. post-holiday blues? Zainspirowana artykułem https://www.bbc.co.uk/news/magazine-23864719 postanowiłam poruszyć ten temat.


W pierwszej kolejności pojawiła się zapchana po brzegi skrzynka mailowa. Mnie to akurat nie dotyczy, gdyż sprawdzam ją na bieżąco, a mój telefon z chęcią informuje mnie natychmiastowo o nowo przybyłych wiadomościach. Rzadko kiedy, a właściwie nigdy nie zdarza mi się, żebym komuś nie odpisała. Chyba...

Na miejscu drugim znalazła się melancholia oraz ciągłe wspominanie wakacji. Może same obrazy gorącej plaży i drinków nie śmigają mi w głowie, ale już spanie do 12 i niezliczona ilość wolnego czasu, zdecydowanie tak. Mimo wszystko trwa to ułamek sekundy, gdyż każdą chwilą nieuwagi odpłacam potem godzinami ślęczenia nad książką głównie od matematyki.

Nr 3 to buntujący się komputer oraz magiczny zanik pamięci jeśli chodzi o wszelkie hasła i loginy. No cóż, muszę przyznać, że zagwozdką było dla mnie przypomnienie sobie hasła do dziennika elektronicznego, ale finalnie wydobyłam go gdzieś z głębin mojego umysłu. Następnym razem zapiszę je gdzieś w top secret miejscu.


Czwórka wybrała sobie alienację. To również mnie dotknęło. Pomimo roku spędzonego z moją klasą, nagle 3 września wydali się jacyś nowi i obcy. Nie trwało to na szczęście zbyt długo, ale pierwsze kilka godzin było dosyć awkward. 

Na miejscu piątym tzw. nóż w plecy, czyli wysłuchiwanie opowieści o 5 gwiazdkowych hotelach, kiedy ty napawałeś się możliwością działkowego ogródka i konfitur babci. Każde wakacje są super, ale fakt - boli jak cholera, szczególnie gdy bardzo liczyłeś na ekscytujący wyjazd za granicę.

Kolejnym punktem na liście jest powrót do szarej rzeczywistości i tych samych obowiązków. Wracasz do domu i przypominasz sobie o nieprzeczytanych lekturach, nadal niezrobionym praniu z poprzedniego miesiąca itd. itp. a no i portfel ziejący pustką.

Śniadanko! Coś co dotyczy mnie w 150%. W wakacje szwedzki stół z widokiem na morze, we wrześniu baton zjedzony w biegu na autobus. W luksusowej sytuacji już w samym autobusie, siedząc. 

Nr 8 totalnie awkward. Smutek związany z porzuceniem gołych stóp w japonkach, na skarpety i trampki. Really? Ten punkt pozostawię każdemu do własnej oceny.

Dziewiątka ląduje na drugim miejscu, zaraz po śniadaniu, gdyż dotyczy snu. Zmiana godziny 12 na 5 jest bardzo bolesna i rujnuje zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne. Serio.

Miejsce dziesiąte to tzw. ghost train. Wszyscy w słuchawkach, zaczytani, zagapieni w widoki i przejeżdżające samochody. Cisza.

A Wy? Który z punktów tzw. powakacyjnej depresji dotyczy Was najbardziej? Piszcie w komentarzach :)

BACK TO SCHOOL TAG

1. Jaka klasa była twoją najlepszą?

Zdecydowanie obecna. Podstawówka to wiadomo, bardzo dobrze wspominam, ale byliśmy dzieciakami i praktycznie z nikim nie mam kontaktu. Gimnazjum to były najgorsze 3 lata w moim życiu, a w liceum mam klasę, w której mam najlepszego przyjaciela i bardzo dużo wartościowych, utalentowanych osób.


2. Kto jest twoim najlepszym przyjacielem w szkole?

Oczywiście, Janek. W pierwszym tygodniu liceum zapytał się mnie czy chcę z nim siedzieć na matmie i do tej pory jesteśmy nierozłączni. Świetnie mi się z nim spędza czas, zawsze można na niego liczyć i zawsze mnie rozbawi.

3. Twój ulubiony przedmiot?

Język polski. Od zawsze i na zawsze. Kocham moją polonistkę, jest moim autorytetem i ogromną inspiracją. Mamy zajęcia w przepięknej sali antycznej plus mogę słuchać godzinami na każdy temat z tego przedmiotu.

4. Z jakiego przedmiotu masz najlepszą ocenę?

Ciężko powiedzieć...najlepsze oceny mam z polskiego, hiszpańskiego i angielskiego. Wszystko na równi.

5. Z czego twoim zdaniem jesteś najlepsza?

Z języków zdecydowanie. Jednego przedmiotu nie umiem wybrać, kiedyś powiedziałabym, że angielski, ale teraz rozbiło się to na wszystkie języki.

6. Jaką masz średnią?

Pierwszą klasę liceum zakończyłam bodajże ze średnią 4.21.

7. Masz mundurki?

Nie i szczerze mówiąc, nie chciałabym mieć. Wolę każdego dnia móc zaplanować swój strój i bawić się stylem niż upychać w krawaty i żakiety.


8. Jaki masz profil?

Human. Mam rozszerzoną geografię, historię, język polski oraz angielski. Dodatkowy język to hiszpański.


9. Ile masz średnio lekcji?

7


10. Chodzisz do szkoły prywatnej czy publicznej?

Publiczne Liceum Ogólnokształcące

11. Gdzie chcesz iść dalej?

Moim największym marzeniem jest studiowanie aktorstwa/scenopisarstwa na Filmówce w Łodzi, ale poza tym psychologia, kulturoznawstwo, językoznawstwo, wszelkie filologie np. z rozszerzeniem dziennikarskim, bądź wiedzą o teatrze.

12. Jaką macie stołówkę?

Stołówki brak XD mamy automat z kawusią, herbatką i czekoladką, automat z paluszkami i innymi pierdołami oraz sklepik, gdzie mamy najlepsze bułki z kruszonką  na świecie!

13. Podoba ci się w twojej szkole?

Ależ tak. Jak najbardziej. Przepełnia mnie zachwyt.

14. Na jakich wycieczkach byłaś?

Do tej pory wydaje mi się, że mieliśmy tylko jednodniową wycieczkę integracyjną, a teraz planujemy 3 dni we wrześniu i 3 dni w czerwcu.

15. Czy brałaś udział w jakichś konkursach?

Pisałam Olimpiadę z języka polskiego i udało mi się przejść do drugiego etapu. Plus dostałam stypendium Akademii Liderów Świętego Mikołaja.

16. Najlepsze wspomnienie ze szkoły?

Każde z Jankiem

17. Co robisz jak ci się nudzi na lekcjach?

Przeglądam Insta, piszę do znajomych, piszę coś w kalendarzu, gadam z Jankiem albo go łaskoczę.
Albo po prostu śpię.

18. Plecak czy torebka?

Zdecydowanie duża torba eko.

19. W której jesteś klasie?

2A

20. Czego uczy twój wychowawca?

Historii



Jeśli masz ochotę napisać coś o swoim powrocie do szkoły to jak najbardziej zachęcam do zrobienia tego w komentarzu!

Aby być na bieżąco śledź mojego Insta: patorka_


RudaOptymistkaa





ps pytania zaczerpnięte od http://pelno-tu-slow.blogspot.com/2015/08/back-to-school-odpowiedzi-na-pytania-o.html

1 komentarz: